Carian Di Blog Ini

Selasa, 18 Oktober 2011

Belajar Cepat Baca Al Quran


VCD Belajar Quran Kenal Huruf Hijaiyah ( Huruf Arab/Hij’iyah ) Apa kabar Sahabat Semua ? Alhamdulillah semoga selalu dalam keadaan sihat-sihat sahaja ya ! 

Seperti yang Anda tahu, bahasa Arab adalah bahasa bahasa Al-Qur’an, sehingga maju tidak mahu sebagai seorang muslim kita wajib mempelajari dan mengetahui bagaimana cara membaca Huruf Arab dengan Baik dan Benar. 

Sebenarnya banyak cara yang dapat dilakukan untuk belajar membaca Al-Qur’an, seperti mengikuti pengajian atau mengikuti kursus bahasa Arab. Namun, jika Anda termasuk orang yang sentiasa sibuk, dan tidak ada masa untuk belajar Al-Quran dengan berbagai tugas yang bertimbun dan masih banyak alasan lainnya. 

Padahal Belajar Membaca Al-Qur’an tidak hanya wajib untuk orang muslim dewasa, tapi juga sangat baik untuk mengajarkan kepada anak-anak anda secepat mungkin. 


Sehingga untuk mengatasi masalah ini sudah tentu diperlukan sebuah penyelesaian yang benar-benar praktis. 

Nah, pada Review kali ini saya akan memberitahu anda tentang Bagaimana Cara mudah membaca huruf Arab atau huruf Al-Qur’an dengan cara yang sangat Praktis, Apakah caranya untuk membolehkan anda belajar huruf-huruf Al Quran dengan cepat? Yups !!

Cara itu adalah menggunakan VCD Belajar Quran Kenal Huruf Hijaiyah Khusus : VCD Belajar Quran Kenal Huruf Hijaiyah - Kedai Online EdyCart VCD BCMA siri 1 ini adalah langkah awal yang paling sesuai bagi sesiapa yang baru memulakan pembelajaran membaca Al-Quran. 

Di sini kanak-kanak akan belajar cara membaca dan menulis huruf hijaiyah, penghafalan huruf hijaiyah diselangi dengan menggunakan kaedah bernasyid agar kanak-kanak tidak mudah bosan dan gembira belajar mengenal huruf hijaiyah.